מטרת בית הספר היא ללמד אנשים ליצור את העתיד שלהם
מכון המיועד לשינוי מטבחים
זה הרעיון שבעזרתו החלו שלושה מורים מברצלונה לצייר את מה שעכשיו הוא Culinary Institute of Barcelona, פרויקט חינוכי להכשרת אנשי המקצוע שיובילו את המטבחים והמסעדות של המאה ה-21.
הכשרה שונה לאנשי מקצוע שלא רוצים להיות אותו הדבר
אנו יודעים שאנו חיים בעולם המשנה כל הזמן את הפרדיגמה שלו, הדורש סוג חדש של אנשי מקצוע המסוגלים לספק פתרונות יקרי ערך, בהם טכנולוגיה, יצירתיות וחדשנות הם המפתח. מסיבה זו, התאמנו את מודל ההוראה המשמש בעמק הסיליקון, מכה של הטכנולוגיה הדיגיטלית, לגסטרונומיה הבינלאומית. זה עושה אותנו שונים.
החוויה הכי טובה בחייך
ה- Culinary Institute of Barcelona נועד בשבילך לחיות בחוויה ייחודית ובלתי חוזרת, המבוססת על רב תרבותיות, יצירתיות וחדשנות.
חָזוֹן
אנחנו נולדים משינוי ואנחנו ממשיכים להשתנות בלי סוף. שינוי הוא שם נרדף לאבולוציה. וההכשרה חייבת לשרת גם בשביל זה: לצמוח ולהתפתח.
במשך שנים, החברה נוטה באופן אובססיבי להפריז בידע. הוא מתעקש עד כדי תסכול להפעיל לחץ על צעירים בלימודיהם, מבלי לטפח את הערכים, הכישורים והעמדות שלהם. וזו טעות גדולה.
במרכזי הכשרה מסורתיים לא מעריכים את התלמידים על מה שהם באמת טובים בו, אלא על מה שמצפים מהם לדעת. מיומנויות כמו דמיון, יצירתיות, רהוט ואפילו אינטליגנציה (הספק) נענשות. אין להם מוטיבציה או הכשרה להיות חדשניים, אלא מאומנים מהעבר לעבר, מבלי לחשוב על העתיד.
ב-CIB אנו מלמדים לשפר, להטיל ספק, לדמיין, לחפש ולמצוא אפשרויות חדשות באמצעות האינטלקט שלנו, שהוא לא בדיוק רציונלי מאוד אבל רגשי לחלוטין.
אנחנו מלמדים לעשות דברים יותר מאשר לדעת דברים. אנחנו מלמדים לאהוב ולשרוד, ולא לקבל את מה שנקבע. כי אנחנו יודעים שמה שנקבע הוא חולף והרבה פעמים אפילו לא נכון.
אנו אובססיביים לשיפור נהלי ההוראה שלנו כך שהצעירים שלנו יוכלו להתגבר על תרחישי שינוי, להפוך אותם לשלהם ולדעת להסתגל לנסיבות חדשות בקלות מוחלטת. אנחנו מנסים ללמד להגדיר, לרדוף ולעמוד ביעדים, לא לפחד מטעויות. כי רק מי שמוכן לטעות מסוגל לעשות דברים נפלאים באמת.
זו הסיבה שיצרנו את CIB. לעשות זאת.
פראן פיסאס
מודל אימון
אנו מבססים את המתודולוגיה שלנו על 6 צירים המאפשרים הכשרה של מנהיגים המסוגלים להתמודד בהצלחה עם אתגרי המאה ה-21.
1. למידה מבוססת אתגר
מודל פדגוגי ש:
- זה חושף את התלמיד לבעיות אמיתיות, מעדיף את פיתוח כישורי המנהיגות הטרנספורמטיבית שלו והופך אותם לתחרותיים יותר בעולם של היום.
- זה מייצר מוטיבציה ותחושת הישג.
- מקשרת את התלמיד עם הסביבה, כך שנוצר ערך מוחשי.
- הוא מציע חוויות מאתגרות המפתחות יזמות וחוש אנושי.
- זה חוויתי, שיתופי ואינטגרטיבי של ידע.
2. גמישות
מסיבה זו: גמישות היא מושג חי, הניכרת בכל אחד מהמתקנים שלנו. מרחבי הוראה, פעילים ודינמיים בהם התלמיד הוא המרכז. וכך:
הכיתות שלנו משתנות. עם כסאות שהם לא רק כסאות, אלא פינת עבודה אישית ניידת המותאמת למאפיינים של כל תלמיד וכל כיתה.
לכל התלמידים שלנו יש אוזניות PILOT תרגום חכמה, המאפשרת להם לדבר ולעקוב אחר שיעורים בשפת האם שלהם. ללא חוטים או סיבוכים.
יש גם זמן לתלמיד ולחבריהם לכיתה לעבוד בעצמם.
3. מורים מעוררי השראה
אנחנו יודעים שלמרות שההיגיון הוא שמלמד, אתה לומד מהרגש. זו הסיבה שכל אחד מהמורים שלנו:
- הוא חי בלהט את החוויה הפדגוגית, וזה ניכר.
- הוא מתעניין בתלמיד, מאתגר, מנחה ומקדם את התפתחותו.
- הוא בולט כאיש אקדמיה ומוביל בדיסציפלינה שלו, חדשני ומנצל את הטכנולוגיה.
- השתתף באופן פעיל ורשמי בסביבה המקצועית, העסקית, האקדמית והחברתית שלהם.
- יש לו קשר הדוק עם התלמידים, הוא דוגמה טובה ומשאיר בהם חותם.
4. חוויה בלתי נשכחת
התלמידים שלנו מבלים איתנו לפחות שנה אחת ובמהלך הכשרתם הם חווים:
- קהילה לומדת גלובלית, מגוונת ורב-תרבותית.
- פרקטיקות אקדמיות ומקצועיות בקמפוס ומחוצה לו.
- פעילויות לפיתוח תלמידים המעניקות מגוון אתגרים ומעודדות פיתוח מיומנויות.
- תכנית הדרכה 360º שאנו מציעים שמטרתה העיקרית היא הצלחה 5
5. אימון 360º
אנחנו לא מרוצים מהיותנו ספקי ידע, כל התלמידים שלנו מקבלים הדרכה 360 מעלות.
ידע: טכנולוגי, מוצר וטיפול
מיומנויות: לניהול עסקים, אנשים אחרים ועצמם.
עמדות: מנהיגותית, חברתית ומקצועית.
אפשרויות: להכרה של הסביבה ושל עצמם.
מכיוון שכאשר ארבעת המעגלים הללו מתכנסים, מתרחשת ההצלחה.
6. נגישות ושקיפות
נגישות ושקיפות בכל סוגי המכשירים כמו סמארטפונים או מחשבים ניידים
כל תקשורת CIB, בין מורים ובין תלמידים, נגישה וזמינה 24 שעות ביממה לאורך כל השנה.
- הודעות מיידיות אישיות, קבוצתיות וכלליות.
- ארכיון של קטעי וידאו, אודיו ומסמכים.
- וידאו ואודיו בזמן אמת.
- זה קל, זה Facebook Workplace.
יותר מבישול: אנחנו מלמדים ליצור
- גלה - ניתוח הופך לחזון
- עיצוב - חזון הופך לרעיון
- DELIVER - הרעיון הופך למציאות
ב-CIB אנו מחויבים לחשיבה עיצובית. תהליך, בעל שלבים ויעדים ברורים, השואף למקסם את הדחף היצירתי ולכוון אותו ליצירת תוצאות ויצירת מוצרים חדשניים. מתודולוגיה שפותחה על ידי IDEO.
אנחנו מלמדים לשתף פעולה
ב-CIB אנו מלמדים את התלמידים שלנו את החשיבות של עבודה משותפת כדי להשיג את מטרותיהם. קבוצות העבודה שלנו מורכבות משמונה אנשים בעלי השפעות תרבותיות, גיאוגרפיות ושפות שונות. אנו מקדמים בין-תרבותיות וחילופי מושגים, מצוות והטיות המסייעות לתלמידים שלנו לשמור על דעתם הרבה יותר פתוחה ומוכנה לשנות.
אנחנו מלמדים לגדול
ב-CIB אנו יוצרים מנהיגים. מנהיג הוא מנהיג שאחרים עוקבים אחריו כי הם סומכים עליו. מסיבה זו, אנו מטפחים בתלמידינו את הערכים והעמדות שיעזרו להם לא רק לנהל את חייהם, אלא גם את חייהם של צוותי העבודה שלהם. לשם כך, אנו מקנים להם מיומנויות שמטרתן הסתגלות לשינוי מתמיד, כאלו שיאפשרו להם להתפתח באופן מלא ללא קשר לשינויי הפרדיגמה שבאים. אנחנו יוצרים גיבורים של שינוי.